Subject: Re: Rail Baltica Harju I etapp - Suur-Sõjamäe tee VK trasside ja gaasitorustiku kooskõlastamine
From: "Reimo Alas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Janno Erm'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 31 Jul 2024 13:46:08 +0300

Tere!

Uuendatud tööprojektid on leitavad järgnevalt lingilt (lingi kehtivus on 7
päeva): https://we.tl/t-AXVyGoZYep

Allpool on värviliselt toodud projekteerija poolsed kommentaarid ja
vastused teie märkustele.

Palun kooskõlastada tööprojektid.

Lugupidamisega

Reimo Alas

Projektijuht

OÜ Keskkonnaprojekt

Tel +372 50 79 042

[email-masked]

From: Laur Kõiv [ <mailto:[email-masked]>
mailto:[email-masked]]
Sent: reede, 28. juuni 2024 13:14
To:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: RE: Rail Baltica Harju I etapp - Suur-Sõjamäe tee VK trasside ja
gaasitorustiku kooskõlastamine

Teie 06.06.2024, 07.06.2024

Meie 28.06.2024 nr 7.1-2/24/8960-3

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

06.06.2024 esitasite taotluse kooskõlastada veevarustuse ja
kanalisatsiooni projekt Keskkonnaprojekt OÜ töö nr OU0450 „Veevarustus ja
kanalisatsioon tööprojekt OU0450“.

07.06.2024 esitasite taotluse kooskõlastada gaasitorustiku projekt
alltöövõtja Keskkonnaprojekt OÜ töö nr OU0470 „Gaasivarustus tööprojekt
OU0470“.

Tehnovõrgud on projekteeritud riigitee nr 11290 Tallinna-Lagedi tee km
5,20-6,95 teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised), märgime, et
projekteerimisel ei ole arvestatud Transpordiameti juhendiga: „Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> “ (edaspidi Juhend) ning
me ei pea võimalikuks esitatud Projekte kooskõlastada. Projektide
materjalide korrigeerimisel tagada vastavus Juhenditele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Veevarustus ja kanalisatsioon tööprojekt OU0450

-        Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist.

Asendiplaanil kajastada avatud kaeve piirjooned (sh tingmärkides).
Ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel kajastada puurimiskaevikute
kaugused teekatte servast.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee maaüksuse ulatuses välja
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning
kaitsetoru/toru tugevuse nõuded iga trassi lõigu kohta (nn noolega
kastis).

Täiendatud VK asendiplaani soovitud informatsiooniga.

-        Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute (sh
puurimiskaevikud) kaugused kraavi välisnõlvast. Avatud kaevikud (sh
puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi
välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk
1:1).

VK puurimiskaevikud asuvad piisaval kaugusel, et oleks täidetud minimaalne
kaugus nõlvadest ja tee servadest.

-        Palume parandada projektis läbivalt nn kastides olevat sõnastust
ning lisada juurde, et torud rajatakse hülsis.

Täiendatud hülsitorude sõnastust

-        Tunneli asukohas pikendada hülsse mõlemas suunas ca 1,5m, lisaks
sügavuse planeerimisel arvestada rajatava tunneli konstruktsiooniga.

Pikendatud soovitud ulatuses hülsitorusid betoontunneliga ristumisel.

-        Kontrollida riigiteega nr 11290 ristumise asukohtades km nr,
hetkel kajastatud km nr pole täpsed.

Kilomeetrid üle kontrollitud ja tulid samad. Palun täpsustada, meie
arvates on täpsed.

-        Asendiplaani tingmärkides kajastada katastriüksuste piiride
tähised ning teiste projektide tingmärgid (sh viited projektidele), mis on
kajastatud asendiplaanil.

Tingmärgid kajastatud eraldi tingmärkide joonisel.

-        Seletuskirjas kajastada riigitee maaüksustele rajatavate torude
ning hülsside tugevuse andmed ning minimaalsed rajatavad sügavused
vastavalt Transpordiameti Juhendile Tabel 1.

Seletuskirja täiendatud.

-        Esitada vastav katete taastamise osa projekti juurde (joonised,
seletuskiri, läbilõiked). Tehtud

-        Esitada Transpordiameti maaüksuste kohta IKÕ plaanid vastavalt
Juhendile lisa 6 (näidis manuses). Tehtud

2.	Gaasivarustus tööprojekt OU0470

-        Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist.

Asendiplaanil kajastada avatud kaeve piirjooned (sh tingmärkides).
Ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel kajastada puurimiskaevikute
piirjooned (tingmärkides) kaugused teekatte servast.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee maaüksuse ulatuses välja
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning
hülsside/toru tugevuse nõuded iga trassi lõigu kohta (nn noolega kastis).

Asendiplaan täiendanud.

-        Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute (sh
puurimiskaevikud) kaugused kraavi välisnõlvast. Avatud kaevikud (sh
puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi
välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk
1:1).

-        Asendiplaan täiendanud.

-        Kaevikute kaugused kraavi nõlvast ning teekattest ei vasta
nõuetele. Nihutada kaevikud teekattest ning kraavi nõlvast eemale.

Parandatud.

-        Esitada ristumisel riigiteega eraldi ristmevälja joonised.
Ristmevälja joonisel võtta aluseks Juhendi lisa 3. Joonistele tuleb kanda
olemasoleva tee ja teekatte kontuur, olemasolevate ja projekteeritava
Tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused maapinnast ning teekattest, teemaa
piirid, puurimiskaevikute asukohad ja kontuurid ning nende kaugused
teekattest ja/või muldkeha alumisest nõlvajoonest, kaitsetoru paiknemine.
Horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega.

Ristmevälja joonised tehtud ( vt pikiprofiili leht 2 ja 3)

-        Gaasitorustik rajada võimalusel samale sügavusele vee ja
kanalisatsiooni torustikega, kuid minimaalselt tuleb gaasitorustik rajada
riigitee maaüksusel 1,5m sügavusele. Torustik paigaldatud sügavamale.

-        Ristumisel truubiga tuleb gaasitorustik rajada minimaalselt 1,0m
sügavusele truubi põhjast. Parandatud

-        Asendiplaani tingmärkides kajastada katastriüksuste piiride
tähised ning teiste projektide tingmärgid (sh viited projektidele), mis on
kajastatud asendiplaanil.

Gaasi tingmärgid lisatud asendiplaanile, teised on eraldi joonisel.

-        Tunneli asukohas pikendada hülsse mõlemas suunas ca 1,5m, lisaks
sügavuse planeerimisel arvestada rajatava tunneli konstruktsiooniga.

Parandatud.

-        Seletuskirjas kajastada riigitee maaüksustele rajatavate torude
ning hülsside tugevuse andmed ning minimaalsed rajatavad sügavused
vastavalt Transpordiameti Juhendile Tabel 1.

Täiendatud.

-        Esitada vastav katete taastamise osa projekti juurde (joonised,
seletuskiri, läbilõiked).

-        Esitada Transpordiameti maaüksuste kohta IKÕ plaanid vastavalt
Juhendile lisa 6 (näidis manuses). Tehtud

IKÕ asendiplaanil kajastad POS tähis, lisada tabel (näidis).

IKÕ plaanilt eemaldada üleliigsed andmed nt hülsi kontuurid, kinnise
meetodi kontuurid, taustainfo kajastada hallina. Riigitee katastriüksuse
nimetust ning numbrit nihutada selliselt, et ei oleks kattumist ja oleksid
selgesti plaanil loetavad.

Lisaks edastame Transpordiameti Ehitusüksuse märkused

1)     Miks tuuakse ühenduse kohas tehnovõrgud teele lähemale? Miks ei ole
tehtud kergliiklustee alla? Võimalusel viia ikka otseks.

Otse minnes peaksime kasutama siibrikaeve kuna kõvakatendi all peavad
olema siibrid paigaldatud kaevudesse vastavalt Elveso nõuetele ning need
jääksid pooleldi asfaldi/haljasala piirile mis ei ole sobiv lahendus.
Antud hetkel on lahendus tehtud maa-alusete siibritega ning paigaldatud
haljasalale, selliselt on teega ristuvate torustike rajamine ka
lahenduselt sobilikum.

2)     Kui viia pikemalt alt siis saaks tehnovõrgud riigiteest kaugemale.

Truubi „tiibade“ seinte alla ei saa trasse paigaldada. Loogiline lahendus
on, et projekteeritud kommunikatsioonid ristuvad betoontruubi
konstruktsiooni alt nii nagu koostatud lahendus on tehtud.
Kommunikatsioonid rajatakse betoontruubiga ristumisel nõuetekohase vahega.

3)     Kergliikustee rinnatised puudu. Tehtud

4)     Kraavi kõrgused puudu. Tehtud

5)     Kuidas vesi siin truupi jõuab? Kuidas on lahendatud sademevee
edasine vool. Truubi projekt saadetakse eraldi kooskõlastamiseks.

6)     Täpsustada mis seisukorras on vanad truubid ning kas peab ette
nägema nende asendamise.

Olemasolevad plasttruubid de250 ei vaja vahetust.

7)     Projekti T11 poolses otsas panna peale ka Tallinn-Lagedi riste
projekt, et oleks võimalik võrrelda kuidas lahendused kokku lähevad.

Tehtud.

Tallinn-Lagedi ristega ehitatakse ümber nii teede lahendus kui ka
tehnovõrkude lahendused. Juhin tähelepanu et ka meil on seal kaablid
(tänavavalgustus koos mastidega), mis peavad ära mahtuma.

Arvestatud.

Näide selle kohta all (meie valgustuse kaablid ja mastid on täpselt
gaasitrassi peal):

Kui soovitakse enne riste ehitust tehnovõrgud ära rajada siis tuleb
arvestada, et läheks riste lahendusega ja olemasoleva lahendusega kokku.
Võimalusel oleks mõistlik teha ületused enne TRAM projektala ning
lahendada teeületus kaugemalt.

Palume projekti materjalid viia vastavusse Transpordiameti juhendiga ning
esitada uuesti kooskõlastamiseks aadressil [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 6, 2024 6:44 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Jan Minski' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Hannes
Tiru' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'KUUTOK Jaan'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Janno Erm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Rail Baltica Harju I etapp - Suur-Sõjamäe tee VK trasside
kooskõlastamine

Tere

OÜ Keskkonnaprojekt esitab „Rail Baltica Harjumaa põhitrassi
raudteetaristu I etapi ehitustööde“ tööprojekti kooskõlastamiseks.

Tööprojekt esitatakse lingiga: https://we.tl/t-t7VD5we5p7 (link kehtib 7
päeva, mistõttu palume projekt alla laadida enne kehtivuse lõppu)

Kooskõlastamiseks on esitatud vee- ja kanalisatsioonitorustike
projektipakk, mis paikneb piketil 3+600 kuni 4+730.

Lisaks informeerin, et Rail Baltica Harju I ehitustööde tööprotsessi
kiirendamiseks, lisame projektdokumentatsiooni samaaegselt ka
ehitisregistrisse. Seega kui Teil on projektlahenduse kohta märkusi, siis
palun katsume need lahendada e-posti teel, et mitte koormata ehitusloa
menetlust.

Lugupidamisega

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

+372 55 996 172